ملتقى جامعة الأزهر

عزيزي الزائر/عزيزتي الزائرة يعلن ملتقى جامعة الازهر عن انطلاق مسابقة افضل عضو ومنها العديد من الجوائز القيمة كروت واشراف وجوائز نقدية اغتنم الفرصة واثبت وجودك يرجى التكرم بتسجيل الدخول ان كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب بالانضمام الى اسرة الملتقى سنتشرف بتسجيلك
king
ادارة المنتدى/ حمــادة



 
الرئيسيةغزةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
جامعة الازهر بغزة
 خدمات طلاب جامعة الازهر
افتح قلبك فضفض وقول شو مابدك
اتصل بادارة ملتقى جامعة الازهر
تابع الملتقى على الفيس بوك

شاطر | 
 

 What Is Marketing

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
جامعة الازهر
ازهري حصل على مرتبة الشرف

ازهري حصل على مرتبة الشرف


ذكر
عدد المشاركات : 1123
العمر : 32
الهواية المفضلة : خدمة الطلاب
بلدي :
وسام العضو :
جامعة الازهر

نقاط : 64199
تاريخ التسجيل : 28/02/2008

مُساهمةموضوع: What Is Marketing   الجمعة أبريل 30, 2010 7:52 am

What is Marketing?



[*]The term marketing has changed and evolved over a period of time, today marketing is based around providing continual benefits to the customer, these benefits will be provided and a transactional exchange will take place.
[*]The Chartered Institute of Marketing define marketing as ‘The management process responsible for identifying , anticipating and satisfying customer requirements profitability’
[*]If we look at this definition in more detail Marketing is a management responsibility and should not be solely left to junior members of staff. Marketing requires co-ordination, planning, implementation of campaigns and a competent manager(s) with the appropriate skills to ensure success.
[*]Marketing objectives, goals and targets have to be monitored and met, competitor strategies analyzed, anticipated and exceeded. Through effective use of market and marketing research an organization should be able to identify the needs and wants of the customer and try to delivers benefits that will enhance or add to the customers lifestyle, while at the same time ensuring that the satisfaction of these needs results in a healthy turnover for the organization.
[*]Philip Kotler defines marketing as ‘satisfying needs and wants through an exchange process’
[*]Within this exchange transaction customers will only exchange what they value (money) if they feel that their needs are being fully satisfied, clearly the greater the benefit provided the higher transactional value an organization can charge.
[*]The marketing concept
[*]The concept of marketing has changed and evolved over time. Whilst in today’s business world, the customer is at the forefront, not all businesses in the past followed this concept. Their thinking, orientation or ideology put other factors rather then the customer first. Let us examine these below.
[*]Production Oriented: The focus of the business is not the needs of the customer, but of reducing costs by mass production. By reaching economies of scale the business will maximize profits by reducing costs.
[*]Product Orientation: The company believes that they have a superior product, based on quality and features, and because of this they feel their customers will like it also.
[*]Sales Orientation: The focus here is to make the product, and then try to sell it to the target market. However, the problem could be that consumers do not like what is being sold to them.
[*]Market Orientation: Puts the customer at the heart of the business. The organization tries to understand the needs of the customers by using appropriate research methods, Appropriate processes are developed to make sure information from customers is fed back into the heart of the organization. In essence all activities in the organization are based around the customer. The customer is truly king!
[*]In today’s competitive world putting the customer at the heart of the operation is strategically important. Whilst some organizations in certain industries may follow anything other then the market orientation concept, those that follow the market orientation concept have a greater chance of being successful












الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
كوفية غزة
ازهري vip

ازهري vip
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 818
العمر : 28
مكان السكن : عمادة التربية
التخصص : مرابطة على حدود العمادة
الهواية المفضلة : طشاش ***دايما
صور بمزاج العمدة :
بلدي :
وسام العضو :
جامعة الازهر

نقاط : 1495
تاريخ التسجيل : 25/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: What Is Marketing   الأربعاء أكتوبر 20, 2010 11:08 am

******************************
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ALORD
ازهري وضعه صار عالي

ازهري وضعه صار عالي
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 544
العمر : 29
مكان السكن : غزة
التخصص : ..........
الهواية المفضلة : ............
بلدي :
وسام العضو :
جامعة الازهر

نقاط : 624
تاريخ التسجيل : 11/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: What Is Marketing   السبت نوفمبر 27, 2010 1:06 pm

مممممممممممممممممممم
مممممممممممم
مممممممم
مممم


يسلمو يسلمو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
*غفوة قلب*
ازهري جديد لنج

ازهري جديد لنج
avatar

انثى
عدد المشاركات : 1
العمر : 26
مكان السكن : خانيونس
التخصص : ادارة اعمال(انجليزي)
احترامك لقوانين المنتدى :
بلدي :
وسام العضو :
جامعة الازهر

نقاط : 1
تاريخ التسجيل : 21/11/2011

مُساهمةموضوع: رد: What Is Marketing   الإثنين نوفمبر 21, 2011 10:57 am

مشكور كتير وجزاك الله كل خير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
What Is Marketing
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
ملتقى جامعة الأزهر :: كليات جامعة الازهر :: كلية الاقتصاد والعلوم الادارية :: قسم التجارة الدولية (تجارة انجلش )-
انتقل الى: